torsdag, desember 13, 2007

is er borte på facebook updates

Det er interessant å lese kommentarer fra de som syns facebook er en for lite verdig sak til at aviser skal skrive om denne nyheten.
De glemmer jo at aviser også kan skrive om ting som ikke er viktige i en CO2-kind-of-way men som vi bare er opptatt av. Men la meg ikke gjenta meg, jeg har alt skrevet en post jeg ble fornøyd med om hvordan vi kan leke med facebook.

I dag bare en update på at is-en er vekk

En ukes tid nå kommer vi til å kaste oss ut i en is-lek-bonanza,
et lite sekunds lek med ord og betydning. Fra min egen venneliste,

Noen har ikke oppdaget is-frafallet og skriver:
Gard ikke ferdig med julegavene.

Noen har oppdaget det og legger inn norsk variant:
Marianne er lei av Dr.Phil.

Noen kommenterer det direkte:
Ingvill blir nesten litt nervøs utan is'en.
Seppo gleder seg over nytt status vindu. "IS" er borte.
Elin er, ikke is.

Noen leker:
Egil er i Oslo idag (is).
Stig am is are.

Mens andre er konservative:
fr.martinsen: nekter å gi slipp på is.

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Flott nyhet for oss som ikke er på facebook. På den måten kan vi jo holde oss oppdatert på den fronten, uten å være med.

13 desember, 2007 18:40  
Blogger fr.martinsen sa ...

I denne posten mener du, eller?

13 desember, 2007 18:46  
Blogger ~SerendipityCat ~ sa ...

Dagbladet har en kommentar om dette på nett i alle fall:
http://www.dagbladet.no/dinside/2007/12/13/521117.html

(Vet ikke om det står noe i papiravisen, de kjøper jeg sjelden)

Med eller uten IS, Facebook er en snedig greie! :-)

13 desember, 2007 22:47  
Blogger fr.martinsen sa ...

Her er lenken også ja, med alle de som er sinte over at avisen skriver om saken.

Det var heldigvis noen som tok til motmæle ganske høyt oppe i kommentarfeltene også..

14 desember, 2007 00:34  
Anonymous Anonym sa ...

fortsatt is hos meg, sjøl om det egentlig er alt for kaldt for den slags nå.

At noen blir grinete over all dritten i nettavisene synes jeg egentlig er litt ok. sjøl om det er ufattelig at så mange orker å bruke energi på det. samme med enkeltes raseri over skrivefeil; en feil bindestrek, og innlegget er automatisk uten enhver verdi..

men mest av alt er vel det å lese nett-debatter i nettavisene sløsing med tid som kunne vært brukt til mye hyggeligere former for dill og dall?

dill og dall er viktig og nødvendig lim i all sosial samhandling, men brukt som hovedoppslag i nettaviser for å trekke flest mulig lesere er det ikke like nødvendig, men til og med kanskje bittelitt fordummende?

Nettavisenes debatter er i alle fall fordummende, og forrående, har ikke en gang underholdningsverdi lengere. Blir dypt og grunnleggende pessimistisk, med hodet fullt av bilder av en verden full av kunnskapsløse, rabitate rasister og nazister hver gang jeg gjør den feil å kikke innom et slikt fora.. (Når man setter fjøslykta utenfor møkkakjelleren, så kommer det jo så mye rart flygenede, som en eller annen sa om Anders Lange. Sånn funger nettdebatter?) så det prøver jeg å unngå. Mener jo fortsatt at EDB har kommet for å bli og at det ikke tjener til noe å forby Internett, at det faktisk ligger et demokratiseringsaspekt av ett eller annet slag i dette her, så derfor unngår jeg nettdebatter så hardt jeg bare kan. For ikke å skifte mening.

14 desember, 2007 08:53  
Blogger fr.martinsen sa ...

Men jeg syns ikke en nyhet om at is-en er borte i facebook er dritt eller en dårlig nyhet. Jeg syns det er en fin nyhet.

Det er en nyhet som gjelder mange mennesker. Det er mange som ikke har likt is-en, og noen liker den, uansett har et stort antall forholdt seg til den. Nå er den borte, den er ikke kanskje borte eller noen raser mot den, den er borte fra nå. Fin nyhet.

is-en din forsvinner nok neste gang du endrer teksten i statusfeltet.

14 desember, 2007 09:59  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden