fredag, desember 21, 2007

Akkurat nå 21

Jeg var i byen i sted og gjorde noen innkjøp. Det er hyggelig å handle i butikker der ekspeditørene har greie på og interesse av det de selger. Unni Rustad var tilbake på Tronsmo, hun sto og snakket med Thorvald Steen, ved siden av pakkedisken.

På Tronsmo pakker de bøkene inn i pent papir og spør om du vil ha pakkelapp på før de klistrer den på.

Jeg kjøpte meg almanakk for neste år. Jeg liker at almanakken har godt papir og fine bilder og en hel uke av gangen på hver side.
Jeg så med en gang at dette var årets almanakk.

Jeg kjøpte krydderte som jeg drikker nå. Jeg var i musikkbutikken der de har nok folk ansatt slik at ekspeditøren er med å finner det du leter etter. Dessuten kan de musikk. Jeg kjøpte en plate jeg har ventet på en stund, en dobbel-plate med forskjellige artister som tolker Cornelis Vreeswijk. Nå hører jeg på Ane Brun som synger en av mine favorittsanger Märk hur vår skugga. Det er en rolig stund,
den store ungen er på Nøtteknekkeren.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Oj - den der Cornelisplaten har jeg lyst på også!

God jul!

23 desember, 2007 13:07  
Blogger fr.martinsen sa ...

Jeg hører på den nå også,

God jul!

23 desember, 2007 13:23  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden